reklama

Môj pohlad na uplynulé 3 roky na FEI STU

Dňa 25.6.2007 som úspešne ukončil bakalárske štúdium, pri tejto príležitosti píšem môj prvý blog ako prierez mojim štúdiom pre tých ktorí sa chystajú na VŠ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tak pekne poporiadku, maturoval a zmaturoval som na SPŠ elektrotechnickej apreto moja voľba VŠ bola (aspoň pre mňa) úplne jasná. Nikdy som nebol extrémnemúdry, ale vždy som si našiel cestu, ako sa niečo DÁ pochopiť a naučiť. Poprijímačkách sme sa aj s ostatnými (prevažne) chalanmi dostavili na zápis, apotom voľakedy v septembri na úvodný deň nášho VŠ snaženia. Nakŕmili násmnožstvom informácií o výpočtovom stredisku, o knižnici, a o orientácií sa naškole...

A začíname na odboreelektronika... (vyjadrujem sa k predmetom - tak ako som ich zažil a videl ja)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prvom semestri si na náspripravili tieto predmety:

Matematická analýza 1: v podaní fantastického rozprávača doc. Marka boltento predmet naozaj fajn, už ako prvákom nám dokázal naozaj zrozumiteľne podaťvšetko čo od nás očakával a navyše nás zásobil dostatočným množstvom príkladov,ktoré keď človek prepočítal, nemal na skúške závažnejšie problémy. takto tofungovalo aj na pokračovaní tohto predmetu 2 a 3.

Algoritmizácia a programovanie boli v podstate základy programovania vjazyku C, ktoré sa vyučuje na mnohých stredných školách - ale aj tak somnavštívil opravný termín :) - s programovaním sa nekamarátim, ale tu som samusel premôcť a zhltnúť "Herouta"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úvod do inžinierstva a technickej dokumentácie - pre mňa osobne superpredmet - moje jediné "A" :) základy technického kreslenia avirtuálneho modelovania v 3D CAD systéme, škoda, že po dvoch cvikách som vedelv tomto systéme robiť možno viac ako vedúci cvičení (predmet sa v tejto podobevyučoval prvý krát)

Logické systémy - nuly a jednotky v matematickom podaní - v podstate ničzložité, a keďže som to podcenil, tak som tento predmet pekne opakoval (tomutosa podľa možností snažte vyhnúť - je to zbytočná komplikácia)

Ekonómia - tento predmet už na strednej nezískal moje sympatie - takže somnezískal zápočet a opakoval predmet - o5 zbytočná komplikácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Angličtina - docela pohoda, ak človek nie je úplný bambus, tak sa nie ječoho báť

Povinná telesná - paráda nič lepšie pre naše hnilé zadky nemôže byť, ani nemusímevon vystrčiť nos a dostaneme sa do telocviční, posilky, a hlavne mojejobľúbenej plavárne...

takto som preplával prvým semestrom s mizerným skóre 3/5 :(

V druhom semestri som pokračoval s jedným opakovaným predmetom navyše a sredukovanou skupinkou spolužiakov...

Architektúra počítačov - Hardvérové základy toho čo sa stalo neoddeliteľnousúčasťou nášho každodenného boja o prežitie - nič zložité, by som povedal žezaujímavý predmet.

Fyzika 1 - podaní doc. Valka - podľa mňa veľmi fajn človeka, ktorý delí ľudína dve veľké skupiny - ktorí majú záujem sa niečo dozvedieť a má si s nimi čopovedať, a na "ignorantov" ktorí chodia do školy preto aby chodili doškoly... (môj osobný dojem) - je typom vedca, ktorí vám naozaj do detailudokáže vysvetliť vami nadhodený problém... skúšky sú síce krkolomné, ale tuznova platí, že kto chce a niečo pre to spraví, preskočí aj vysoko nastavenúlatku. (rovnako to platí aje pre Fyziku 2)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Filozofia - asi by som mal napísať "no coment" ale nemôžem, je topre mňa hovadina a strata času, na cvikách som si robil labáky a kvakal schalanmi... bohužiaľ, nezáživný predmet. OMNOHO lepšie by bolo keby sme tentočas venovali dlhším cvikám z odborných predmetov (alebo labákom z fyziky)proste hocičomu inému...

Elektrické obvody - (konečne aspoň trocha odborný predmet - veď študujemeelektroniku...) - v podaní doc.Ušáka - podľa mňa veľmi dobre podanáteória... o5 platí staré dobré "kto chce kam, pomôžme mu tam"proste všetko sa dá spraviť (rovnako aj pre elektrické obvody 2)

Anglina a telesná - klasika

Tu je miesto aby som spomenul, super človeka. Ferči opustil naše študentskérady, a dobrovoľne sa vydal svojou cestou, čo mu mnohí zazlievajú, ale jeto jeho voľba a snáď je takto spokojnejší. Aby ste si nemysleli že všetkých,ktorí sa neprebojovali ďalej, museli zákonite vyhodiť.

tento semester som skončil úspešne aj s opakovaným predmetom 6/6 :) ado druhého ročníka som si pred sebou pretlačil ekonómiu...

Meracia technika - prednášky neboli bohviako atraktívne, ale dali sa prežiť.O to lepšie boli postavené a pripravené cvičenia kde sa človek končne učilpoužívať prístroje a vyhodnocovať výsledky (hlavne že sme už na elektrickýchobvodoch merali o 106) - tu som sa zoznámil s veľmi fajn človekom, ktorý saneskôr stal mojim vedúcim bakalárskej práce.

Materiály pre elektroniku - hromada teórie o polovodičoch, fyzikálnapodstata a "ako to vlastne fachčí", prednášky tiež nebolinajpopulárnejšie a cvičenia boli v podstate len počtárske ukážky spôsobupoužitia hromady vsťahov na hromade príkladov. Ale kto chcel, tak sijednoznačne odniesol celkom dosť poznatkov.

vo štvrtom semestri sme nakúpili obávaný predmet Elektromagnetické pole vpodaní chaotického profesora, ktorý zjavne vedel ohľadom preberanejproblematiky nepreberné kvantum informácií, ktoré nám akosi kostrbato podával.(tu nám myslím všetkým znechutil prednášanie z fólií na meotare). Zjavne časktorý sme sa ako študenti malivenovať tejto problematike, nestačil na všetky potrebné informácie. (nakoniecako pri mnohých iných poskracovaných a pospájných predmetoch - škoda toho - maliby sme z toho štúdia určite viac aj za cenu predĺženia o pol roka či rok)

Elektronické prvky a obvody - pre gymnazistov podľa mňa celkom prínosnýpredmet s pre mňa dosť zaujímavými cvičeniami, ktorých organizácia mala hlavuaj pätu a keď si labáky človek robil sám, tak sa určite niečomu priučil (ak ichopajcol a aspoň sa zaujímal o to čo vlastne opisuje - tak možno tiež)

Signály a sústavy - super odprednášaný predmet, čo bolo fajn, pretože inakby sme sa utopili v záplave vsťahov a vzorcov a "morských koníkov".Nedokážem posúdiť, nakoľko mi tento predmet niečo dal do budúcnosti - ale dúfamže to raz zistím.

Matematika 4 - numerické a štatistické výpočty v Matlabe... - celkom fajnpodaný predmet, len sme sa museli do toho hlbšie ponoriť - nuž tu som samusel popasovať, ale nakoniec som úspešne ukončil druhý ročník s plným počtomkreditov...

v treťom ročníku už to naozaj vyzeralo, že študujeme techniku...

Analógové obvody - roztržité prednášky neboli trhákom, ale cvičenia bolo vrámci normy ok

Optoelektronika - super zaujímavo podaný predmet prof. Uherekom. Bol na násprudký už vo dverách a prednášku končil keď odchádzal... myslím, že časprednášky využil vždy na 120% - čím nám tento predmet obzvlášť oživil bolo jehozelené laserové ukazovátko :) cvičenia boli celkom fajn a ozrejmili nám dosťzaujímavostí...

Rádiokomunikačná technika - jeden z menej atraktívnych predmetov - pre mňanezáživný od A po Z, jediným prínosom bola prezentácia vybranej témy, ktorá násdonútila niečo na tomto predmete robiť...

Mikrovlnná technika - rozumne ale extrémne potichu odprednášaný predmet, scviceniami, ktoré nás prinútili aj niečo naštudovať - čo sa nie všetkým páčilo,ale v pohode sa dalo prejsť

Manažment kvality - nuž podnikové správanie sa a rôzne metódy zlepšovaniakvality - bože jak ma to nebavilo, ale nakoniec som dostal za seminárnu prácu20/20 - aby som lentaktak dostal zápich, takze na skúšku som sa učil jak drak -veď som nemal na výber

Číslicové a impulzové obvody - super odprednášaný predmet, a o5 cviká čo malihlavu aj pätu a boli super pripravené

mikroprocesorová technika - veľmi rozumne stráviteľne odprednášaný predmet,a cvičenia ne ktorých sme sa občas topili a tápali v tme - o5 moje obľúbenéprogramovanie :( ale aj tu som sa zaťal a naučil čo bolo treba

Princípy návrhu integrovaných obvodov - keby sme absolvovali predmet naktorý bo toto nadvezovalo, tak by to bolo fajn, takto sme "niekde"začali a "niekde" skončili. Prednášajúca bola veľmi fajn človek, a vrámci možností nám podľa mňa odovzdala čo sa dalo, cvičenia viazli vďakanezáujmu cvičiacich a nefungujúcemu softvéru... bohužiaľ...

Senzorika - o5 roztržito podaný predmet, cvičenia typu " tu máte amerajte" ale koniec koncov - vždy sme vyhútali čo bolo treba a hotofka...

Bakalársky projekt 1 a 2 sa niesli v spolupráci s Mikim - za čo mu aj toutocestou chcem poďakovať, za to že mal trpezlivosť viesť ma neraz zaručičku...

Na záver Vám môžem povedať len toľkoto, nikdy som neľutoval rozhodnutie ísťna túto školu, nikdy som nebol a dodnes nie som žiaden excelentný študent, alesom podľa mňa dôkazom toho, že keď človek chce, tak sa za svojim cieľom ajdostane. Len pre to musí niečo urobiť, niečoho sa vzdať aspoň na určitú dobu.Podľa mňa sme sa tu stretli naozaj skvelý kolektív, čo bolo jedným z hnacíchmotorov, aby som neopustil rady študentov a ostal v kruhu skvelých ľudí. Za toVám chalani a baby (áno aj také tu máme) naozaj ĎAKUJEM, a dúfam že s rovnakýmúspechom a super náladou sa prekopeme na koniec nášho štúdia. Ale kamarátstvaktoré sme si tu vytvorili nám ostanú dúfam na zvyšok života.

Martin Štih

Martin Štih

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...bol som študent a už nie som, duchom večne mladý a som rad ze som... Zoznam autorových rubrík:  Tak toto ma vie dožraťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu